Dohráno: Assassin’s Creed – Odyssey

Řecká odysea

Sám tomu nevěřím, že to skutečně píšu! Ale je to tak. Podařilo se mi dokončit hlavní příběhovou linku AC: Odyssey a drtivou většinu obsahu, který hra nabízí. Dojmy píšu v době, kdy jsem ještě neviděl „True ending“, protože mám za těch (dosavadních) 89 hodin tolik dojmů a poznámek, že je musím někde sepisovat. Promiňte mi, že text bude taky taková dlouhá „odysea“, ale snad pro vás čtenáře zábavná a přínosná.

Příběh o tom proč zrovna Odyssey

Dostal jsem zrovna chuť na nějaké AC. Dvojku mám ještě živé v paměti a tak jsem chtěl nějaký jiný díl. Rozpomněl jsem se na RPG trilogii Origins/Odyssey/Vallhala a shodou okolnosti probíhal výprodej k patnáctému výročí značky. Za pár stovek jsem získal komplet hru + remastrovanou trojku + remastrovaný AC III Liberation. To je prostě lepší nabídka, než to mastit z Gamepassu. Třešničkou na dortu byl 60FPS patch. Nudný příběh, ale 100% pravdivý. 😀

Prvních 72 hodin to byla dopaminová bomba

Od hry jsem neměl žádná očekávání a tak mě mohla jen překvapit. Pro mě je zasazení do starověkého Řecka velice přitažlivé, tak jsem se těšil i z toho důvodu, že série AC dbala na určitou historickou přesnost. Nebylo lepšího úvodu, než šplhání po penisu obrovské sochy na ostrově Kefalonia. Hra nasadila příjemné tempo. Odhalovala jednu herní mechaniku za druhou a já se přistihl při blaženém pocitu z toho, že mě hra baví! 🙂 Sedmdesát dva hodin mi trvalo, než jsem se svou Kasandrou dosáhl padesáté úrovně. Do té chvíle to byla pro mě doslova dopaminová bomba, od které bylo těžké mě odtrhnout. (Padesátá úroveň je pomyslná meta, která vám umožní dokončit veškerý obsah, který hra nabízí.) Vojenská tažení, zakázky, námořní bitvy, odkrývaní totožnosti členů kultu Kosmos, vymazlené vedlejší linky, legendární zvířata, hrobky, legendární bytosti…. Spadl jsem do toho až po uši. Jak už to tak ale bývá, tyhle hormonální bomby z principu nemohou fungovat po celý čas. První pokles zájmu u mě přišel s dosažením padesáté úrovně, po první části DLC legendy o první čepeli, a dohrání hlavní příběhové linky. I tak si myslím, že udržet mě na 100% po dobu 72 hodin (v časovém okně tří týdnů) je vlastně pro hru úcty hodný výkon.

Jednoznačné zlepšení

Hra se oproti svým předchůdcům v mnohém změnila k lepšímu. Jako skvělé vidím rozhodnutí, že smíte lézt po čemkoliv. V praxi to znamená, že vám odpadá strastiplné hledání říms a výklenků pro uchopení. Opravdu vyšplháte po 98% objektů ve hře. Toto rozhodnutí brutálně zvýšilo mobilitu, a možnost kdykoliv kombinovat vertikální pohyb s horizontálním, dala hráčům silnou hračku v postupu prostředím. Navíc prostředí můžete využít i ve svůj prospěch. Nepřátele lze likvidovat: shozením ze srázu, do vody, polít olejem a zapálit. Odhodit zbraň, odkopnout. Přidejte přístupný soubojový systém, který nabízí pestrou variabilitu a dovednostní strom, ve kterém můžete kombinovat dle libosti. To je pomyslné pískoviště, ve kterém jsem si užíval plenění pevnosti, bitvu a nebo lov.

V době vydání se na hru snesla vlna kritiky mimo jiné i za to, že v ní absentuje možnost tichého 100% zabití jedním úderem. Vzhledem k tomu, že ve hře ani nemáte skrytou čepel, tak to dává i smysl. Prostě potřebujete úroveň postavy, talenty a ty správné rytiny na vybavení. Samotného vybavení je opravdu hodně (takový systém looter-shooter ala Borderlands). Vybere si opravdu každý! Těch kombinací co tam můžete vytvořit. Některé z nich fungují lépe a jiné hůře. Ale už jen to, že v tom mám naprostou svobodu, mě velice těšilo a moc jsem si to užíval. Navíc jsem si za drachny mohl strom s talenty resetovat a zkusit to jinak a lépe. Systém převzatý z MMO her funguje skvěle. V Odyssey opravdu cítíte, že vaše postava sílí a je to fajn pocit.

Na internetu poměrně často narážím na nářky, že starší AC hry byly celkově lepší a že se rpg odbočka nehraje tak dobře. S tímto názorem souhlasím jen z části. Starší díly nejsou a ni nemohou být celkově lepší už jen proto, že díly „OOV“ běží na novějších technologiích. Ještě teď mám v živé paměti, jak jsem hrál AC II (remáster!) a nebýt skvělého příběhu a atmosféry, tak bych to pravděpodobně nedohrál. A to proto, že na dnešní poměry už se to jednoduše hraje blbě (výše zmíněné hledání říms je dnes už fakt k zasmání) a ta hra by potřebovala technicky remake.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *