The Legend of Zelda: A Link Between Worlds je krásný milostný dopis

Hodnocení dungeonů

Které kobky mě nejvíce bavily?

  1. Thieves‘ Den
  2. Lorule Castle
  3. Desert Palace
  4. Turtle Rock

U těchto čtyř mě zaujala myšlenka, na které jsou postaveny, hádanky a samozřejmě závěrečné souboje. Závěrečný souboj v doupěti loupežníku považuji za čisté pískoviště, kde se na vlastní oči přesvědčíte, že každá taktika je možná, i když ne stejně účinná. Co zbytek? V mých očích pokulhává ve výše zmíněných aspektech. Nebyly pro mě dostatečnou výzvou, nebo závěrečný souboj mi přišel jako vtip. Na kobkách se ve skutečnosti ukázalo, že tahle hra měla malý rozpočet. Také ji možná ublížilo rozhodnutí zacílit hru na mladší publikum (krabička říká 7+). Thieves‘ Den vám ukáže truhlu s důležitým klíčem hned na začátku. To co vám chybí je druhý těžký předmět, který postavíte na spínač. Postupně procházíte celou kobkou a narážíte na místnosti, které na první pohled nedávají smysl. Vše do sebe krásně zapadne ve chvíli, kdy osvobodíte druhého vězně a doprovázíte jej ven z vězení. O závěrečném souboji jsem již psal výše. Lorule Castle je jedinou kobkou představující větší výzvu. Během postupu do vyšších pater graduje i hudba. Závěrečný souboj je prostě lahoda, ve kterém zúročíte váš průzkum a posilování vašeho hrdiny. Desert Palace obsahuje chytré hádanky, skvělou hudbu a závěrečný souboj dokáže být výzva. Tady na vlastní kůži pocítíte rozdíl mezi nevylepšenou a vylepšenou písečnou holí. Boss se dá zasáhnout různými klíčovými předměty. 👍 Turtle Rock je naopak menší kobka, která sází na průzkum a práci s vrstvami. Není nijak dlouhá, ale najít a otevřít všechny truhly + najít i dílek srdíčka dá celkem zabrat. Opět platí že se u závěrečného souboje celkem vyblbnete. V první fázi se dá kamennou želvu trefit i dobře načasovanou bombou. 💣 V druhé fázi nejste svázáni klíčovým předmětem.

Vedlejší obsah

Vedlejšího obsahuje je dost. Mnohé vedlejší úkoly lze splnit vícero způsoby. Trochu tragikomicky působí fakt, že některé tajné místnosti s pokladem, jsou někdy větší výzvou než povinné dungeony. To co pokulhává je délka obsahu. Většinu drobných hádanek nebo jeskyní lze vyřešit do šedesáti vteřin. Sotva jsem začal a hned jsem končil. To nejspíš koresponduje se samotným návrhem hry, který bere v potaz, že se hra bude hrát na přenosném zařízení. Takže je možné hru hrát 10 minut a pak ji odložit. Ukládat se dá na každém kroku a systém cestování vám šetří čas, který byste jinak strávili chůzí. Super!

Minihry

Co by to bylo za Zeldu bez miniher? Jsou tady, ale většina z nich mi nepřijde zábavná. Níže je uvádí pouze v seznamu. Nemám nic, co bych k nim mohl říct.

  • Vyhýbání se slepicím 😐
  • Sbírání rupií bez viditelné časomíry 👎
  • Náhodné otevíraní truhel (nelze použít brýle jako Lens of Truth) 👎
  • Octo Baseball 👎
  • Aréna (Treacherous Tower) 👍

Pár slov o technickém stavu

Samotného mě překvapilo, jak hra běží a také jak skvěle se hraje. Prohazování předmětů pomocí dotykové obrazovky je intuitivní, neotravuje a pomáhá. Tohle je jeden z faktorů, díky kterým tato hra dobře zestárla. Uživatelské rozhraní je čitelné a neotravuje. Trochu mě zarazila nemožnost si upravit hlasitost hudby a okolních zvuků. Prostě jsem někdy potřeboval ty malé chobotničky o něco lépe slyšet!

Link Between Worlds je milostný dopis

Adresovaný svému předchůdci z roku 1991 a hráčům, kteří na ALttP nedají dopustit. Hraje se lépe, vypadá lépe, není tolik lineární. Musím se přiznat, že já už „A Link to the Past“ nedokážu hrát. Hra pro mě příliš zestárla a nevážou mě k ní nostalgické vzpomínky. V době kdy vyšla, jsem ještě nebyl na světě. Zkusil jsem si ji znovu loni v rámci online služby a pak se raději mrkl na Youtube. Between Worlds pro mě vše dělá lépe a hrál jsem ji rád. S odstupem času jsem schopen vidět i nedostatky. Připustit, že hra měla zcela evidentně malý rozpočet a samotní vývojáři byli občas líni (použít stejného nepřítele a jen mu přifouknout životy považuji za projev lenosti). V budoucnu si umím představit, že první z nich dostane remake, druhá remaster. Společně pak vyjdou jako dvojité vydání třeba na Switch 2. Nebýt této hry, tak bych se do Lorule nikdy nepodíval. 🙂

Závěrečná hodnocení

Před deseti lety
10/10
Dnes
8.88/10

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *