Krást může ten, kdo to umí – Skyward Sword edice

Musím se vám vyzpovídat. Musím se náhle důvěrně svěřit o událostech, které se tak náhle udály předchozí dny. Ještě teď nevím zda bdím, a nebo sním. Nevím zda bolest, kterou prožívám je skutečná a nebo jen výplodem mé nemocné mysli, která se sama chce sužovat v hněvu, zoufalství, beznaději, protože si nemůže pomoct. Nevím, zda má reakce není zbytečně přehnaná, nebo naopak zbytečně mírná. Událo se však něco, o čem již nemohu dále mlčet. Každý čtenář je tak svědkem, této hanebné události, která se odehrála před několika dny.

Asi není žádným tajemstvím, že jsem fanouškem firmy Nintendo. Společnosti, která nám dala takové produkty jako The Legend of Zelda: Ocarina of Time a Super Mario. Hry právem sedící na trůnu pro ty nejlepší videohry. Tohle paradigma u mě způsobuje, že konkrétní hry kupuji tak nějak automaticky, aniž bych si dopředu přečetl uživatelské recenze. Do této kategorie také spadá hra The Legend of Zelda: Skyward Sword HD (remárter?? nebo technicky remake??). Vidím na obalu Linka a slovo Zelda a automaticky jsem to koupil. Přiznám se, že ne při vydáni ale až po první slevě za 1000,-. Matně jsem zaregistroval, že se kolem tohoto vydání děly nějaké ošklivé kontroverze, ale já jim nevěnoval moc pozornost. Ó jaká chyba!

Já si osobně nepamatuji, že by Nintendo vydalo titul, který by byl doslova táááák moc uživatelský nepřístupný. A proč? Protože „nefunguje“ ovládání hry. Obě varianty jsou rozbité. Na uspokojivé úrovni nefunguje pohybová varianta ani tlačítková varianta. V režimu ovládaní tlačítky je hra navíc neúnosné peklo. Šermování do stran provádíte pravou páčkou. Je to nepřesné a pokud vám jedna z páček nefunguje dobře (škube sebou), tak si ani nezahrajete. Kameru tak otáčíte pomoci tlačítka. Nepamatuji si titul, který by měl tak odporný systém pro ovládaní, že vám jeho hraní způsobuje doslova bolest! Skvělé, responsivní ovládání je základ! Vůbec nerozumím tomu, jak tohle mohlo projít kontrolou kvality produktu. Jedině tak, že jste vůči svým zákazníkům zcela lhostejní a pohrdáte nimi. Zajímají vás jen potud, nakolik lze na nich zbohatnout.

Panečku to jsou zisky! Minimální náklady a vysoké marže! To se to podniká! Vydat titul, na kterém jsme odvedli minimum práce, aby se dal ještě prodat. K tomu přihodíme figurku za 750,-, za kterou zamkneme důležitou QoL funkci, která tu hru posunuje do 30. let 21. století. (QoL – Quality of Life improvement jsou prvky, které hru modernizují, aby se lépe hrála. V tomto případě se jedná například o zkrácení času při přesunu mezi ostrovem v oblacích a zpět.) Bez figurky musím ztrácet čas létáním, které mě zas tolik nebaví. Jako bonus si můžete koupit ovladač s motivem hry, které budou po čase stejně driftovat.

Ve hře jsem strávil něco přes 6 hodin a jsem naprosto otrávený! Prošel jsem Skyloft, Deep Forest, první kobku a zvítězil při prvním velkém souboji. Byl to pro mě ale porod! Připadám si být okradený, protože jsem nedostal skvěle fungující produkt. Ale to teď už nikoho nezajímá, protože jsme všichni intenzivně připravování na ten další. Sám bych nevěřil, že to sám řeknu! V tomto případě vám doporučuji hru nekupovat a zahrát si ji o několik let na emulátoru, kde si ji zahrají i lidé s postižením, protože si budou moct ovládání nastavit podle svých potřeb! Je to dost ponižující, zvládnout Bayonettu na obtížnost Nonstop Climax (a otočit ji celkem 8x!!!), ale nezvládat Skyward Sword na základní obtížnost, protože se jedná o odbytý produkt, který si nemohu přizpůsobit (jakože vím že můžu, ale tím se to schéma rozbije). Nintendo mělo raději zkrachovat ale zachovat si důstojnost a jméno, než podnikat dál a o obojí přijít. Nemám v tuto firmu důvěru a to ovlivní všechny mé budoucí nákupy. Tenhle text ať slouží všem jako výstraha a občerstvuje ochabující paměť.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *