Dark Souls II (SotFS) – Hra více hráčů

Úvod

V následujících řádcích si vysvětlíme několik důležitých pojmů. Dozvíte se rozdíl mezi PvE a PvP. Popíši jednotlivé předměty, které se vážou ke hře více hráčů.

PVE (Player versus Enviroment) – Hrajete proti NPC bossů atd…
PvP (Player versus Player) – Hrajete vždy proti ostatním hráčům.

Prvky online světa

Krvavé skvrny

Občas se na zemi objeví krvavá skvrna. Když na ni stoupnete, můžete ji aktivovat. Tím přehrajete několik posledních vteřin života jiného hráče na daném místě, které skončí jeho smrtí. Smrt se obvykle neodehrává na místě skutečné krvavé skvrny, podobně jako vaše vlastní krvavá skvrna obvykle není přesně tam, kde jste skutečně zemřeli, ale spíše tam, kde jste byli několik okamžiků předtím. Při opakovaném přehrávání je zabitý hráč zobrazen jako přízrak, ale není zobrazen žádný další aspekt jeho smrti, například co konkrétně ho zabilo (pokud přízrak nespadne ze skály apod.). Z přehrávání však lze mnohé odvodit, včetně možných blízkých nepřátel, kteří mohou být v záloze, nebo pokud jsou v oblasti obzvláště aktivní nepřátelští hráči z PvP (typicky když fantom opakovaně krouží a útočí, a pak je zasažen zezadu nebo zabit jen několika zásahy).

Iluze (Light Blue Phantoms)

Při hraní online se zobrazují obrázky ostatních hráčů. Na rozdíl od hry Dark Souls (1) jsou vždy zřetelné, takže vidíte, jaké zbraně mají, jakou mají zbroj, a dokonce i to, zda používají předměty. Tyto přízraky umožňují hráči zjistit, jak je daná oblast aktivní, protože se zdá, že se tyto přízraky objevují poněkud v reálném čase (můžete vidět stejného přízraku dvakrát, jak dělá úplně stejné věci, a můžete vidět znamení vyvolání a světle modrý přízrak, který ho poté odloží). Nelze s nimi komunikovat, ale můžete se přes ně pohybovat, protože ostatní hráči ve skutečnosti nejsou ve vašem světě. Pokud je zabijete, uvidíte je dokonce umírat, než zcela zmizí, což případně povede k tomu, že v jejich blízkosti zůstane krvavá skvrna. Při pohledu na tyto přízraky může hráč získat určitou útěchu v tom, že ostatní lidé procházejí stejnými strastmi a problémy, kterým osobně čelí.

Iluze u uhniště

V blízkosti ohnišť (a pouze v jejich blízkosti) se mohou výše uvedené přízraky ostatních hráčů objevit výrazněji a viditelněji než jinde ve hře, přičemž je vidět veškeré jejich vybavení a dokonce i to, zda jsou v lidské podobě, či nikoli. Vidět ostatní lidi odpočívat u stejného ohniště pomáhá hráčům uvědomit si, že tito lidé pravděpodobně čelí stejným výzvám. Podle testů je také pravděpodobnější, že uvidíte výrazné přízraky těch hráčů, kteří jsou na vaší úrovni nebo velmi blízko ní, což vám pomůže zjistit, jak aktivní je oblast na vaší úrovni, pokud chcete k danému ohništi umístit znamení pro přivolání pomoci nebo hledat znamení pro přivolání pomoci.

Posílení ohniště

Hráči mohou u ohně spálit předmět „Human Effigy“, aby zabránili aktivitě více hráčů v dané oblasti. Dokud je účinek aktivní, nesmí být hráč napaden ani přivolán, dokud efekt nevyprchá nebo není zrušen u ohně. Hráči mohou také spálit předmět s názvem „Bonfire Ascetic“, který zvýší obtížnost okolní oblasti o jeden herní stupeň (pokud je oblast v NG, bude se rovnat NG+), přičemž tento efekt se sčítá a nelze jej zrušit.

Vzájemná spolupráce

Hráči mohou být přivoláni do světa jiného hráče, aby mu pomohli jako přízraky, a to tak, že zanechají znamení pomoci předmětu „White Sign Soapstone“ nebo „Small White Sign Soapstone“. Novinkou je možnost hlasového chatu s kooperativními fantomy. Přízraky jsou ve světě hostitele omezeny časem. Normální vyvolávání trvá 40 minut hry. Tip: Když pomůžete jinému hráči porazit bosse, získáte zpět všechny předměty a trvanlivost vybavení, které lze doplnit. Estus, jakákoli kouzla atd. Pokud se vám však nepodaří porazit bosse oblasti ve světě této osoby, budou vám i v jejím světě chybět všechny doplnitelné předměty, které jste použili. Například máte 15 z 30 šípů, umístíte vyvolávací znamení a pomůžete porazit bosse, když se objevíte zpět ve svém světě, budete mít všech 30 šípů duše, totéž platí pro estusy. Pokud jste však proti tomuto bossovi prohráli a použili 3 šípy, objevíte se zpět ve svém světě pouze s 12 šípy , což platí i pro estusy, doplnitelné předměty a trvanlivost vybavení.

Coventy (pakty/guildy)

Při prozkoumávání světa se hráči naskytnou určité příležitosti, které mu umožní složit přísahu určité osobě nebo na určité téma, čímž se fakticky připojí k cechu zvanému Covenant. Když se hráč během hry připojí ke Covenantu, ovlivní to jeho interakci s ostatními hráči online. To může znamenat, že složení přísahy na něco z vás může udělat spojence jiného hráče, nebo naopak smrtelné nepřátele. Systém Covenant není všeobjímající pevná aliance jako cechy MMO; místo toho je třeba o něm uvažovat jako o systému, který slouží jako vodítko pro aktivní hraní rolí. Obecně platí, že členství v paktu vám poskytne určité specifické výhody, jako je několik unikátních kouzel nebo vybavení, zvýšená pravděpodobnost, že se ostatní členové stejného paktu setkají s vašimi vyvolávacími znameními (nebo vy s jejich), a větší příběhová struktura vašeho RPG zážitku. Ve zvoleném Paktu můžete zpravidla různými způsoby „povýšit“, což vám obvykle umožní přístup k několika dalším předmětům, schopnostem nebo kouzlům. Mnoho Paktů má také speciální vlastnosti pro online hraní, které ovlivňují, zda a jak mohou být napadeny nebo přivolány ostatními hráči. Volba paktu není trvalá a obvykle ji lze opustit a znovu se k ní připojit podle libosti.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *