Úvod
Právě čtete jeden ze základních textů z návodu pro hru Dark Souls 2: Scholar of the Fisrt Sin. Cílem textu je objasnit všechny důležité informace kolem procesu tvorby nové postavy. Dark Souls 2 je natolik komplexní hrou na hrdiny, že není vůbec těžké se v procesu vytváření postavy a jejím následném vývoji úplně zamotat. Společně si tedy vysvětlíme jednotlivé atributy (vlastnosti) a také si detailněji popíšeme všechny startovací předměty (gifts).
Atributy (Vlastnosti)
Vigor | Zvyšováním tohoto atributu si přidáte hodně životy a také posílíte odolnost proti zkamenění (petrification res). Tuto vlastnost se vyplatí zvyšovat všem, kteří chtějí něco vydržet. |
Endurance | Zvyšováním tohoto atributu si přidáte životy a hlavně výdrž, kterou potřebuje k vykonávaní útoku, krytí, kutálení se a čarování. Vydržíte více úderů a vaším nepřátelům bude trvat než vás připraví o rovnováhu (poise). |
Vitality | Zvyšováním tohoto atributu si přidáte životy, zvyšujete odolnost vůči zkamenění (petrification res.). Tento atribut také přímo ovluvňuje, kolik vaše postava toho na sobě unese (equipment load). Vaše celková váha (s nasazeným vybavením) pak ovlivňuje rychlost vašeho pohybu a hlavně kotoulu. |
Adaptability | Zvyšováním tohoto atributu si přidáte životy, zvyšujete odolnost vůči zkamenění, otravě jeden, prokletí, krvácení. Na druhé straně posílíte své útoky s jedem nebo s efektem krvácení. Dále také velice ovlivňuje Agility (mrštnost), která má velký dopad na mechaniku kotoulu a ovlivňuje rychlost používaní předmětů (rychleji pijete Estus Flask…). |
Strenght | Atribut pro ovládání těžkých a silných zbraní, těžké zbroje a velkých štítů. Zvyšuje poškození, které způsobíte zbraněmi se škálováním síly, a zvyšuje fyzickou obranu. Při dvouručním držení zbraně se vaše efektivní síla zdvojnásobí, ale počítá se pouze pro požadavky na zbraň, nikoliv pro sílu útoku. Chcete-li mít silový postoj dvou zbraní, musíte mít 1,5násobek požadavku na sílu zbraně s nejvyšším požadavkem na sílu. |
Dexterity | Atribut pro ovládání zbraní vyžadujících obratnost. Zvyšuje poškození, které způsobíte zbraněmi škálujícími se podle obratnosti. Zvyšuje bonus k útoku jedem a krvácením a fyzickou obranu. Pro ovládnutí dvou zbraní musíte mít 1,5násobek požadavku na obratnost zbraně s nejvyšším požadavkem na obratnost. |
Attunement | Atribut určuje počet kouzel, která lze přiřadit u ohniště, a počet seslání jednoho kouzla. Zvyšuje také rychlost sesílání kouzel, hbitost a odolnost proti prokletí. |
Intelligence | Atribut vyžadovaný pro čaroděje a kouzla. Zvyšuje magický, ohnivý a temný útok a obranu. Také mírně zvyšuje rychlost sesílání. |
Faith | Atribut vyžadovaný pro zázraky a kouzla. Zvyšuje bleskový, ohnivý a temný útok a obranu. Také mírně zvyšuje rychlost sesílání kouzel, bonus k zranění stavem krvácení a odolnost proti krvácení. |
Dodatečné atributy a stavy
Bleed Krvácení způsobí, že se maximální výdrž na 5 až 10 sekund výrazně sníží na přibližně 75 %. Způsobuje také přibližně 200 zranění. Krvácení také způsobí zpomalení rychlosti pohybu, obratnosti a zotavení z kotoulu. Během tohoto stavu se doporučuje vyhýbat se boji, protože nepřátelé mohou využít vaší snížené výdrže a rychlosti. |
Poison Jed působí stejně bez ohledu na způsob použití (boj zblízka, šíp nebo kouzlo) a způsobuje nepřátelům přibližně 990-1035 poškození. Jed způsobuje rychlý úbytek zdraví, a to rychlostí 15 jednotek zdraví každou půlvteřinu (přibližně stejnou rychlostí, jakou obnovuje zdraví Lifegem). Jakmile jste otráven, jed ve vašich žilách vyčerpá přibližně 1 000 jednotek zdraví. |
Petrification Zkamenění způsobí, že se člověk promění v kámen a okamžitě zemře. Pokud je hráč zabit zkameněním, je výsledné zkamenění mnohem horší, než kdyby hráč zemřel pouhým poškozením nebo pádem, protože mu po smrti ubere přibližně 30 % zdraví namísto 10 %. |
Curse Prokletí snižuje zdraví člověka o stejnou hodnotu, jakou má jedna smrt, a také ho připraví o lidství. Účinky prokletí se zastaví, jakmile se maximální zdraví sníží na polovinu. Proti prokletí vás ochrání prsten „Ring of Binding“. |
Nejdou mi kotouly, co mám dělat? (AGL)
Ve hře Dark Souls 2 mechanika kotoulů funguje jinak. Pokud provedete kotoul a i přesto utržíte zranění, máte malé číslo ve statistice AGL. Tento atribut přímo ovlivňuje délku časového okna animace kotoulu, během kterého jste nezranitelní (iFrames). Tento atribut zvyšujete přidáváním bodů do atributu Adaptability (velké zvýšení) a Attunement (malé zvýšení). Od AGL 110 a výše je prakticky celá animace kotoulů bezpečná.